Logiskt much?

Får man verkligen som städerska blåsa på ett skrivbord, konstatera att "Här var det dammigt." och sen säga till receptionspersonalen att "Du får ta vad du vill ur mitt städskåp om du vill städa av här."?
 
Vad tror man då att man har för arbetsuppgifter egentligen?
 
 
Vi har bestämt oss för en annan bana angående huset. Svärmor hjälper till och lånar ut pengar för att få hantverkare att fixa iordning övervåningen ordentligt, snabbt och på en gång. Om vi utnyttjar rot-avdraget kan det förhoppningsvis gå ner till 50% av arbetskostnaden om jag förstod det hela rätt. Så det som ska göras är dels att fixa garderoben, fixa fönstren och dels måla och tapetsera. Hallen känner vi att vi kan måla själva, men riva den gamla tapeten och få upp ny kändes som om att det vore skönt att få gjort ordentligt.
Vi ska även lägga in nytt golv i alla rum så att det blir likadant i alla, inte som nu - olika i alla...
 
Ikväll har jag jobbat jouren. Det har varit lugnt, har passat på att skriva på hygienplanerna som ska vara inne i april någon gång. Har bara speciella rutiner för isoleringen kvar. Pissetrist men det måste göras.
 
Nu är jag hungrig. Jag sitter faktiskt vid min egna laptop och skriver. Det var så länge sen jag använde den! Den har ju dels krånglat och flyttat markören och dels stängt av Wifi'n när jag sätter datorn i viloläge. Jag gjorde ett försök att komma in på datorn för ett par dagar sedan för att Kimmy skulle försöka göra en ny ominstallation av den, men jag kom inte på mitt lösenord. Fick ingen ledtråd och testade alla jag kunde komma på.
Den här gången fick jag faktiskt ledtråden men jag var ändå tvungen att testa stor/liten bokstav och siffror ett par gånger innan jag fick till det. Jag hatar den här datorn. Jag vill köra över den och fixa en ny skärm till min gamla <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback