Långhelg <3

Halvdag i torsdags och ledig sen dess, najs! Igår var vi som sagt på bio. Idag har vi blivit bortbjudna på middag - det händer inte ofta kan jag säga, så det ska bli trevligt!
 
Jag har varit nere på stan en snabb sväng och köpt cellofanplast och grönt paketsnöre som vi ska ha på arbetslivsdagen på onsdag. Sa jag det? Vi ska vara där. Fick veta det lite sent, men det blir säkert bra. Jag och en från smådjur ska försöka vara inspirerande och rekryterande så att säga.
 
Vi har även haft studenter i tre omgångar (varav en igår som jag missade) som skulle lära sig hur narkosapparaten ser ut och fungerar. Det har faktiskt varit jätteroligt, jag och min kollega har gjort ett strålande samarbete (som vanligt) och lärt eleverna allt vi kan om hur apparaten ska sitta ihop, provtryckas och "typ manövreras".
 
Jag skulle väldigt gärna vilja träna återupplivning med L eftersom att det oftast är vi som jobbar ihop på op. Skulle vilja känna att vi båda vet vem som gör vad, och att kommunikationen är på topp. Dessutom skulle jag själv vilja bli bra på att i tid upptäcka när patienten mår dåligt i narkos för att kunna åtgärda detta med ex. blodtryckshöjande dropp, sänkt narkosdjup osv...
 
Nu har jag faktiskt tänkt gå ner till gymmet. Snart i alla fall. Kimmy ska på karate och sen på nåt årsmöte med klubben. Jag ska till stallet, men jag ska även hinna släppa in hästarna innan vi ska på middagen, så jag vill göra det så sent som möjligt. Hmm... Jag väntar nog till om en timme innan jag går till gymmet. Tror jag. Bah. Jo jag vill kolla klart Hobbit.
 
Bra.
Puss.
Hejrå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback