Gimme gimme gimme

ALL NIGHT LONG!
 
Gimme gimme gimme keep playing that love song!
 
Idag har jag jobbat extra på smådjur fyra timmar, vilket gjorde mina möjligheter att påta i trädgården lite mindre eftersom att det var mitt på dagen. Jag fick dock sova ut jättelänge vilket var himla skönt!
 
Åkte till Plantagen och köpte Stjärnöga, Pelargoner och Surfinia. Det blev även lite jord och fröer, vild Vallmo, Luktärt och hög Solros! :D Jag har alltid tänkt att så fort jag får egen trädgård ska jag ha stora vackra glada solrosor! Nu har den dagen äntligen kommit <3 Har planterat blommorna i krukor och sått solrosfrön, purjolök och grönkål. Imorgon hoppas jag få lite mer tid att rensa ur pallkragarna som är lämnade kvar och plantera morötter och sallat där. På framsidan ska jag rensa ur det gamla ur rabatterna där och plantera luktärter och vallmo. På baksidan ska jag göra iordning den ruta där det verkar ha stått solrosor tidigare.
 
De fröer jag sått idag har jag satt i ett mini-plastväxthus för att förodla innan de kan tas ut :) MYSIGT!
 
Lovade ju bilder, men det får bli imorgon istället när allt är klart! Här är i alla fall en liten en på fröpåse och surfina i bakgrunden :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback