MRTsköterska och florist

Igår var jag med på en MR-undersökning av en hund och fick en första inblick av hur maskinen fungerar. Det är verkligen ingenting för den trögtänkte, det här kommer ta väldigt mycket tid för att lära sig ordentligt. Men förhoppningsvis kommer vi (jag och tre dss till, en till från häst och två från smådjur) att få en bra genomgång nästa vecka och sen försöka ta alla tillfällen i akt att träna med preparat och annat, bara för att få lära sig MR-datorn.
 
För dig där ute som inte vet vad MRT är, så är det en förkortning av magnetresonanstomografi, eller dagligtal "magnetröntgen". På engelska förkortas det MRI, tror att i:et står för imaging istället. Förhoppningsvis kommer jag att bli främsta ansvarig för MRT på häst för jag är egentligen den enda som frivilligt och ivrigt anmält mig för att lära mig kameran.
 
Idag efter jobbet var jag förbi floristen också och pratade igenom brudbuketten ordentligt, bestämt blommor, färg, form osv. Den kommer att vara droppformad, med mycket mörkt lila och grönt, och det kommer vara björnbär i den, hur fräckt är inte det eller!? :D
 
Nu ska jag värma på lite överblivna hirsplättar och fortsätta kolla That 70's show. Finns på swefilmer.com för den som är sugen! Så jävla bra serie :) I varje fall de första säsongerna.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

De lägger upp nya avsnitt typ var tredje dag eller så! De måste ju översätta 8)

2013-09-12 @ 20:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback