Söndagssysslor

Idag har jag sovit ut, sett esc på datorn, det var faktiskt en riktigt bra show. Melodifestivalen kan ju gå och dö, men esc brukar ändå kunna bjuda på lite roliga nummer, skön stämning och roliga mellanakter. Så jag gillade det. Jag älskade introt med larven som blev en esc-fjäril, musiken av B&B och Avicii, intåget likt OS, och de två numren med Loreen och sen det svenska smörgåsbordet :P Sen måste jag erkänna att Petra Mede gjorde ett riktigt bra jobb! Jag avskyr henne i komedisamanhang. Hon är överdriven, dryg, skrattar för mycket åt sina egna skämt, och går över gränser på ställen där det liksom inte är humoristiskt, bara irriterande eller faktiskt provoserande. Men om hon fortsätter på det här viset och är seriös men lättsam så skulle jag kunna gilla henne. Hon kunde ju till och med sjunga :)
 
Ah ja, sen åkte jag till stallet. Flyttade in saltstenen till deras hage och klappade på dem. Satt och tittade på dem en stund när de mumsade, och hälsade på kvigorna som nu går i hagen bredvid. Fina kossorna! :D
 
Nu har jag gjort en storstädning! Skurat bakom spisen och i kylskåpet! Rackarns! Och diskat upp. Har skurat badrummet också, så det som kvarstår nu är dammsugning och skura golven. Men sen har jag tänkt att jag vill färga håret också. Hmm... Kanske ska spara det tills imorrn och få det färdigt här nu, det vore rätt skönt. Äsch, jag är för kissnödig för att tänka. Får väl meddela senare vilket det blev ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback