Solokvist

Den här helgen blir jag utan karln, då han försvinner till Trollywood och västkusten för att hälsa på lite släkt. Jag bestämde mig för att stanna kvar hemma för att ta hästarna, och för att jag inte orkar åka någonstans. Har fixat till lite smågrejer i arbetet som jag fått kommentarer på från min kritiska vän. Ska till bibblan igen på måndag och se till att lösa det sista innan jag skickar arbetet via Urkund till min handledare och därefter är nöjd. Sen är det bara powerpointen kvar! Har läst igenom Lollos arbete igår så jag är klar med det.
 
Igår förmiddag gick jag upp på vinden för att röja och göra plats åt de kartonger och kassar jag har på Värmdö. Jag visste att det fanns en stor tomkartong från tv:n där uppe, men det visade sig vara mer än så. Den + en stor kartong från en dator, en stor kartong från någonting annat, två Dafgårdkartonger, två Guitar Hero-kartonger, tre banankartonger och en till stor kartong. Ah men allvarligt talat? Har redan rensat ut alla köksskåp och garderober förra sommaren och i höstas, men tydligen var det inte slut där. Alltså, vissa kartonger kan visserligen vara bra att spara på, särskilt om man tror sig snart behöva dem igen, om man vill slå in en lämplig present, eller om det är något väldigt speciellt som behöver kartongen. Men jag är av åsikten att man inte behöver spara alla kartonger, särskilt inte när man måste få in andra kartonger i förrådet, kartonger som det faktiskt ligger saker packade i. Så jag gick med kartongerna till återvinningen. Det tog mig dock lite emot att slänga banankartonger, de är ju så bra! Men som av en ren händelse kom det fram en man och frågade om han inte kunde få dem istället - perfekt ju! Så nu finns det "hur mycket plats som helst" på vinden! Åtminstonde tillräckligt för att få in mina saker :D Tog även upp alla vinterjackor, så det inte ska behöva vara så jävla trångt i garderoben. AWESOME!
 
Idag har jag varit ute och promenerat 1,5h i solen med hållningsvästen, skönt! Sen har jag tagit det lugnt, sett en film. Känns inte helt okej att vara inne när det är så vackert, men det blåser ju så in i helvete.
Hade velat pyssla lite med inbjudningskorten till bröllopet, men eftersom Kimmy segar med att fråga folk om de vill vara toastmasters, så kan jag ju inte gärna skriva ut korten utan att veta personernas namn och kontaktuppgifter...
Så jag får helt enkelt fortsätta vänta med det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback