Karva...

Idag åkte jag till stallet tidigt. Kimmy kollade VT och där stod det att en buss skulle gå 09:08, men när jag kollade i mobilen 09:17 skulle det visst inte komma någon förrän 09:56. Så då orkade jag inte vara duktig, gick hem igen och tog bilen. Och tur var nog det, för när jag hade pysslat i stallet och tänkte att jag skulle skära lite i strålarna på Kurt, för de är lite stora och med antydan till strålröta, så hittade jag en strålböld på höger fram. Ett hål med grått klegg kom upp. Så det blev till att köra till Hööks och Apoteket och tillbaka igen för att lägga ett våtvarmt bandage med jodopaxlösning. Köpte gips också ifall det behövs göras mer. Skar upp lite till först innan jag lade bandaget, och jag tyckte att jag fick bort ganska mycket faktiskt, hoppas att bandaget suger ut resten av snusket. Det vore jättetråkigt om den är mer utbredd än vad jag kan hitta, men jag törs inte skära mer så vi håller tummarna. Annars får jag väl åka in till sjukhuset, men det vore så trist :(
 
Nu är jag hemma igen, gör lite ugnspannkaka åt mig själv. Ett gäng killar här igen och spelar Twilight Imperium. Att de orkar spela så ofta är bortom mitt förstånd, det tar ju verkligen en hel jävla dag att spela klart... Aja. Jag ska ta det lugnt, kolla film och börja jobba lite på min powerpoint tror jag. Åtminstonde börja fundera över vad jag ska ta med.
 
Puss på er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback