"Jag tänker logiskt"

Idag var vi och storhandlade. Följande scenario är inte en förstagångs-(eller sistagångs-)händelse.

K: "Vi är nästan uppe i månadsbudgeten."
--> Inhandlat: 5 x RisiFrutti (bland annat, obviously)
 
*Åker till stallet och till Skara en sväng. Kommer hem 6 timmar senare. K tar ut en RisiFrutti ur kylskåpet. Jag går in i v-rummet och ser locket till ytterligare en förpackning på skrivbordet framför datorn.*
 
Alltså. Jag kanske är tråkig, det är likadant med typ saft/juice/marmelad/sylt. Det går åt hur fort som helst.
 
Om man nu har satt en månadsbudget - är det då inte meningen att det man handlar ska räcka en månad!? Ät/drick inte upp allting första dagen. Använd inte en hel deciliter marmelad på mackan. Det är inte bara onödigt, det är dessutom äckligt. Det ska vara smörgås med marmelad, inte marmelad med hint av smörgås. Blä.
 
Det är för mig inte särskilt logiskt tänkande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback