Tentaplugg

Nu har jag renskrivit föreläsningsanteckningar om lågflödesanestesi och ventilator/IPPV. Jag har tänkt renskriva CRI, komplikationer häst, hund och katt också. Sen får vi se, jag kommer inte hinna något mer ikväll.
 
Imorgon förmiddag blir det stalltjänst och sen är det redovisning av hästövningen. Efter det kommer jag få tvinga mig själv att skriva om speciella tillstånd, och repetera fallen i vårdplanerna som ska redovisas tisdag/onsdag. Sen är det anestesi av exotiska djur kvar. Förhoppningsvis så blir det inte en så stor tenta, men det var så länge sen vi hade salstenta så jag kommer knappt ihåg hur man pluggar inför dem! Vi har bara haft hemtentor och inlämningar hela sista året.
 
Jag har träningsvärk i ryggen efter hållningsvästen och gummibanden, vilket ju är positivt i och för sig. Enligt dem så tar det mellan 4-6 veckor innan man ser resultat och kan börja dra ner på användet av västen. I början har man den ca 15-20 minuter 1-3 gånger/dag, och går upp till 30 min, men man kan ha den längre om man orkar.
Om man (som jag) har riktigt crappy hållning och har haft det länge, kan det dröja ännu längre än 6 veckor innan man ser resultat. Well duh, jag som hade räknat med typ 4 månader minst är inte förvånad. Men jag kämpar på, har tagit före-bilder som jag ska jämföra med hur det blivit efter ett visst antal veckor tills dess att jag känner mig nöjd och kan dra ner på användandet :)
 
Nähepp. Som vanligt har jag inget särskilt att komma med så, As you were!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback