Pyssel-mania!

Igår hade jag ett fruktansvärt sug att pyssla! Grundaren av och aktiv styrelsemedlem i Stockholmskörsällskap som jag har varit med i lade upp en bild på fb från deras nybyggda stall. Hon hade köpt små träbokstäver som blev annorlunda namnskyltar. Fan vad fränt, tänkte jag och bestämde mig för att jag också vill ha det så. Jag hade egentligen tänkt försöka måla någon större bräda lite snyggt med hans namn, födelseår och mitt namn, men nu blire nog såhär istället. Annorlunda och lite tufft!
 
Men det gick inte så bra att hitta det igår en söndag i Skövde. Så jag fick lite spunk. Kunde inte ens hitta papper och pyssel för att göra kort. Så vi fick på Akademibokhandeln och Kimmy köpte ett 1500bitarspussel. Det började vi lägga igår kväll och lade klart idag för övrigt. Gick hem och kollade hemsidan där lagkompisen köpt sina, de kostade 11:- styck, men med endast sju bokstäver (=77kr för den trögtänkte), och ett minimibelopp på 200kr för att få beställa så sket jag i det och tänkte att jag får vänta tills vi kommer till Trollhättan där Kimmy har lite plywood.
 
Men idag efter stallet så mötte jag upp älskling i stan och vi gick på Nollfemhundra och köpte fina papper att pyssla med, klistermärken och en silverpenna :) Har en vag plan för vad jag vill göra! Sen hittade Kimmy små omålade träbokstäver 10:- styck! OHMIGOD! Det blidde hästens namn, men utan konstig grej över z :)
 
Jag svor att skriva klart uppgiften anestesi vid speciella tillstånd hos häst, så jag gjorde det. Äntligen. Trögt som fan, och inte alls säker på om det blev bra. Har en annan uppgift att göra också men har inga referenser till det.
 
Men som belöning för att ha skrivit klart så har jag påbörjat målningen av bokstäverna! Har grundat baksidan en gång (tänkte att det får räcka så), och ska måla framsidan om en stund när de torkat. Sen kan jag inte bestämma mig för om de ska få vara vita eller om jag ska göra dem i nån färg. Går inte med någonting alltför mörkt eftersom dörren är mörkbrun. Tror faktiskt de får bli vita, eventuellt med gröna highlights :) Bilder kommer när de är klara! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback