Detta evighetsdjupa träsk...

...av motivationsfattigdom.
 
Nästa fredag är det tenta i anestesiologin. Efter det är det dags att dra igång skrivandet av examensarbetet på riktigt! Fick feedback på min introduktion från Lena häromdagen. Det var bra kritik, smågrejer som jag själv egentligen borde ha koll på men som man som bekant lätt missar när man tittar på sin egen text.
Däremot var det en sak jag satt och försökte komma på en bättre formulering på och bestämde mig för att kolla några av förra årets exjobb på Epsilon.
 
Inte nog med att jag inte hittade någon bra formulering - jag insåg till min förskräckelse att alla typ har skrivit närmare 5-6 sidor av sin introduktion! Jag hade helt klart för mig att min abstract behöver fyllas ut, och eventuellt även bakgrundstexten. Men FEM SIDOR!? Jag har skrivit totalt en sida och sex rader... Jag kanske kan komma upp i två hela sidor. Herregud, nu blev nästa uppgift att hitta ett arbete från förra året som inte har en introduktion på fem sidor, så att man inte är ensam - eller rättare sagt; så att jag inte behöva skriva fem sidor som ändå bara kommer att bli dubbeltext. Fy fan.
 
Näe något tentaplugg blir det nog inte. Jag har idag trätt alla pärlor på ett snöre som jag har pillat ur från tvålarna som jag fick av Linnéa någon gång. Det är såna där riktigt små pärlor, men som man liksom inte riktigt vill låta spolas ner i avloppet. Så det blev rätt tråkigt att tvätta händerna till slut när det enda man koncentrerade sig på var att hindra att alla pärlor som lossnade fortsatte ner i hålet.
 
Så, det har jag gjort. Jag har även dammsugit både golven och soffan, torkat golvet, kört diskmaskinen och torkat av på bänkarna. Badrummet behöver sig en omgång också men eftersom att jag ska duscha så tänkte jag göra det i samma veva.
 
Näe, tentaplugg får det bli i helgen. På riktigt. Imorgon ska vi sammanställa inför redovisningen av hästövningen.
 
Nu ska jag hitta något att äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback