59,7 kg

Så mycket har jag nog inte vägt sen jag var 14.
 
När jag var hemma i Stockholm sist så kommenterade mamma på att hon tyckte att jag gått ner i vikt. Jag vägde mig och konstaterade att jag låg på ca 62,nånting. Igår låg jag på 61.4kg tror jag, och imorse valde jag att väga mig innan frukost. Då vägde jag 59.7kg. Det är ett BMI på 18.8, vilket räknas till underviktig. Alltså det känns fan inte hälsosamt.
 
Sen ska vi väl ta in i beräkningen att jag faktiskt äter hela tiden - jag är inte anorektiker! Jag är snarare en tjockis fångad i en smal kropp - vilket jag har sagt tidigare.
Jag har stalltjänst två gånger i veckan, tar egna hästen en dag i veckan, och rider någon dag i veckan beroende på hur mycket det är i skolan. Jag går fram och tillbaka till bussen totalt kanske 30-40 minuter rask promenad morgon och eftermiddag.
 
Ah, jag vet inte vad jag ska säga. Våran våg är typ trasig så jag kan inte kontrollera min vikt här hemma. Förhoppningsvis är det fett som bränns, så att det är väl okej. Men jag skulle ju kanske behöva bygga lite muskler som kompensation? Jag får väl sätta igång med att äta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback