Stochampionatet

Agria bjöd sina kunder på inträde till Axevalla travbana idag, så då passade jag och Kimmy på att titta förbi. Vi såg från lopp 7, och till finalen av Stochampionatet som var lopp 11. Därefter hade jag tänkt åka hem igen, men loppet efter såg jag att Rapide de pommeau, körd av Erik Hållén, skulle vara med i Skövde Nyheters amatörlopp. Det är Ronicas farbror, så jag ville gärna se det loppet också, så jag stannade. Kimmy sa att det skulle gå en buss 17.47, men när jag kollade själv så skulle den inte gå förrän 18:03, så han kollade väl från Skara bstn... Så jag gick in till Axvall centrum och tänkte köpa en dricka på deras lilla Ica, men det hade stängt 17. Pung. Så jag fick sitta och svettas, men mamma ringde och pratade en stund vilket gjorde det hela mer uthärdligt.
 
Innan vi åkte till Axevalla var jag ute och red på berget, blev introducerad en ny runda vilket var riktigt roligt! Kurt blev lite trött, inte van att galoppera så mycket ;)
 
Nu har jag ätit lite popcorn, suttit på balkongen och lyssnat på ljudbok. När solen försvann bakom Billingen gick jag in och slog på Miss Marple. Börjar kl 7 varje morgon den kommande veckan, så jag vill inte gå och lägga mig för sent. Ska borsta tänderna och lägga mig, fortsätta lyssna på ljudboken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback