Provanställning

Idag fick jag skriva på avtal för provanställning efter sommarvikariatet. Nu har jag ju jobbat på smådjurskliniken under sommaren med undantag för 2,5 dagar som jag spenderat på hästavdelningen. När vikariatet är slut och provanställningen tar vid så kommer jag att arbeta på hästavdelningen istället. Nu när jag kommit in i gruppen och lärt mig de mesta rutinerna så känns det lite drygt att man ska ställa om och lära på nytt igen. Det är klart att det blir roligt ändå, men alltså, jag är tröööött! Jag behöver lång semester! Mitt huvud blir knasigt av att behöva tänka för mycket på hur jag ska göra, tycker om att bara göra på rutin. Jag menar inte då att jag inte skulle lägga nån enskild energi och tankegång för varje patient och varje utförd handling, men att slippa behöva fråga var saker finns, hur man gör på just det här stället, osv. osv...
Inte nog med det, dagarna blir ju som bekant inte längre nu heller, och ljuset har en avgörande betydelse för hur jag orkar med vardagen. Även om jag är pissetrött typ jämt. Jag borde nog kolla upp det hos en läkare...
 
Jag har varit hemma själv sen i måndags morse, men inte träffat Kimmy sen i söndags kväll. Det började verkligen kännas av, men för drygt två timmar sen blev jag glatt överraskad när han klev in genom dörren eftersom han började senare än vad han trodde. Så vi satt och myste i soffan med lite jordgubbar tills han skulle åka igen. :)
I helgen verkar det som att vi åker till Gbg och hälsar på en toastmaster och en sångerska, himla trevligt! Ska jobba nästa helg, så det gäller att njuta av den lilla ledigheten som alltid går mycket fortare än arbetsdagarna... :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback