Mörbultad

Igår var jag och Madde ute och red. Hästen var sig själv igen, och vi trailade i skogen och hittade in på lite roliga stigar. Jag hade - inte helt oförutspått - fortfarande väldans ont i sittbenen, men det var överkomligt.
 
Kimmy hämtade mig i stallet och vi åkte till Trollhättan och firade svärföräldrarna som har och snart ska fylla år. Vi åt middag och de öppnade presenter, och sen åkte vi hem igen tack och lov. Inte för att jag egentligen hade haft något emot att stanna där, men i förrigår kväll kände jag av en analkande förkylning och igår brassade den på med ont i halsen och snorigheter.
 
Idag har jag varit en snabb sväng på stallet och blivit visad och fått lite hjälp med Kurts hovar av Maddes hovis. Han fick 50 spänn och en bit rulltårta och vi kom överens om att jag ska jobba lite varje vecka med hans framhovar och så hör jag av mig så får han fortsätta privatutbilda mig lite :) Helt rätt! Ett tillägg är att jag tycker att man alltid ska bjuda sin hovis på fika - men eftersom jag trillade av så hade jag tårtan med mig av den anledningen. I framtiden kanske det blir äggmacka eller nåt annat trevligt ^^,
 
Hemma igen satte jag direkt igång med att sammanställa powerpointpresentationen för vårdplanen, och lade dessutom till en grej om shockwave i vårdplanen som jag fick skicka om till min opponent. Hon har inte skickat sin till mig än, och hon sa att det var lugnt. Det var dessutom bara typ 10 rader så inte så mycket.
 
Nu är det äntligen klart! Imorgon ska jag öva på att presentera det, se hur lång tid det tar och om det känns som om dispositionen fungerar, och om det är något jag har missat. Förhoppningsvis blir det jättebra, måste se till att prata lagom långsamt bara...
 
Nu ska jag faktiskt sova. Imorgon blir det stallet tidigt igen. Åhh vad drygt. Vill bara sova och bli frisk :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback