Flaskhals

Idag har jag varit ute och ridit, fast jag kanske egentligen inte borde ha varit. Alltså, den här delen av landet är dåligt på att ha skogsstigar. De flesta stigar vi har testat har liksom hittat in på folks tomter, det är inte särskilt kul, för med häst blir man så påträngande och folk kan bli arga för att man trampar upp deras mark...
 
Jag har övat på min muntliga presentation och det tog 30 min istället för 15. Det betyder att jag måste springa förbi massa slides för att hinna. Jag brukar alltid oroa mig över att jag ska vara för snabb... Sen är det ju så att jag har ont i halsen och är hes som en kråka, så jag orkar inte prata så högt eller så snabbt.
Får kika igenom slidesen igen och tänka igenom vad jag kan korta ner. Förhoppningsvis är jag inte den första som gör presentationen heller så att jag inte behöver förklara varje metod och behandling punkt för punkt och på så vis också spara tid.
 
Försökte kolla in i halsen med ficklampa förut, den börjar se oroväckande ut lik nåt otrevligt som jag inte ska nämna här, utan vänta tills efter presentationerna och hoppas på att det går över, alternativt ringa vårdcentralen...
Jag fick en sån känsla av att dessa grejer alltid kommer efter varandra... Jag gillar inte att behöva ta antibiotika. Jag borde även ta med mig min kära pojkvän så han också kollas upp så att han inte går och bär på skiten så jag blir sjuk igen... Jävligt rättvist att han är sjuk i typ två dagar och jag har varit sjuk i tre och en halv och inte ett dugg närmar mig något slut. Hur boostar man sitt immunförsvar egentligen?
Säg inte träna. Det är tråkigt. Och det är vinter... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback