Pink Murder

Jag vill bara säga att jag hatar rosa. Jag tycker att det är en fruktansvärt gräslig färg som är äckligt tjejig.
 
Jag har ingenting emot att blommor är rosa, men det är väl ungefär det. Jag förstår inte att man kan inreda med rosa, klä sig i rosa, ha rosa grejer till sina djur osv osv...
 
När jag var yngre hade jag en diskussion med en kompis om att vi aldrig skulle klä våra eventuella framtida döttrar i rosa kläder. Hon fick en dotter för två...? år sedan. Hon tog tillbaka det hon sagt, och barnet är klädd i Hello Kitty och rosa blommor.
 
Jag lovar och svär på allt heligt att jag aldrig någonsin kommer klä något av mina barn i rosa! Om mor- eller farföräldrar eller mostrar eller fastrar eller kompisar köper rosa saker i present så får man eventuellt överväga att klä barnet i något rosa plagg vid besök av någon av gåvogivarna. I övrigt får rosa vänta tills dess barnet är gammalt nog att tillåtas välja själv (typ 18) om det gärna själv skulle vilja ha rosa kläder eller saker.
 
Ni övriga heteronormativa människor därute får gärna fortsätta klä era döttrar i rosa Hello Kitty och era söner i Lightning McQueen, så väljer jag att för all framtid hata rosa och älska blått (och grönt för Kimmys skull). <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha måste bara kommentera på denna :) Min syster hade EXAKT samma syn som du innan hon fick barn, aldrig rosa på de stackars små liven! Men när hennes två tvillinggrabbar kom upp i en ålder av sisådär 2 år så kom DE på att de vägrade ta på sig något annat än rosa och helst hello kitty när de skulle till dagis. Så de fick gå i rosa. Säkert flera månder var rosa favoritfärgen. Men helt plötsligt förändrades detta över en dag. De hade blivit retade på dagis för att de hade tjejkläder. Då gjorde de ont i mosters hjärta :'(

2013-02-15 @ 12:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback