Varning för känsliga läsare

Igår kväll fick jag för mig att jag höll på att få en halsböld som skulle alt 1. kväva mig till döds under natten eller alt.2 svälla upp och spricka ut massor av äckligt klegg i min mun.
 
Blää.
 
Jag har för vana att kolla mig själv i halsen i spegel med ficklampa när jag har ont i halsen, framför allt sen jag hade halsfluss första gången. Men igår när jag kollade så fann jag till min förvåning nån vit plupp på vänster tonsill (halsmandel). Jag brukar bli röd och svullen, och ibland med små gulvita blåsor bak i svalget när jag har halsfluss. Men en vit grej som såg ut som en bit ost eller bröd eller nåt som fastnat? På kvällen kunde jag inte hålla mig utan blötte en tops och petade på den. Den lossnade då och följde med topsen ut igen. UUUUUUSSCH! Men det kändes liksom lite bra att få bort den.
 
Nu minns jag inte om jag försökte igen direkt eller om jag gjorde det senare. Jag borstade i varje fall tänderna och gurglade noga med SB12. Sen satte jag mig och googlade halsböld. Det skulle jag inte ha gjort. Jag gick tillbaka till spegeln och ser till min förskräckelse att det är en ny vit plupp. Eller snarare två, mycket mindre än den förra. AHH!! Vad har jag dragit igång!? tänker jag och ringer mamma i rena förskräckelsen. Mamma ber mig att lugna ner mig och säger att hon också får såna ibland och brukar pluppa ut dem, det är iiiingen fara försäkrar hon, och jag kommer inte att dö i sömnen. Man brukar få hög feber, kan inte gapa, inte svälja, knappt prata. Det har inte jag... har bara varit öm.
 
Så jag kollar till äckelgrejen igen, och försöker peta ut de små grejerna. Går mindre bra, de flyttar liksom på sig, insynen är begränsad, och kräkreflexen är rätt stark även om jag inte gör mer än att småhulka lite grann om jag är alltför våldsam. De värsta upptäckterna av försök till utgrävning nr 2 blir att 1. Jag får inte bort dem. 2. När man petar lite med topsen i ett sånt där veck så kan man typ komma hur djupt som helst! Helt stört!
 
Näe. Nu har jag blivit manisk på att lysa in i munnen varje gång jag går in i badrummet. Petade ut en mindre plupp nu när jag kom hem. I better get well soon or I'll get even more psycho...
 
Vadå hypokondriker?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Been there, done that ;)

2013-04-17 @ 13:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback