Svordomsramsa

Igår var jag och Kimmy duktiga och städade hela lägenheten. Vi var till och med så duktiga att vi drog ut soffan och dammsög bakom den. Tanken var att vi även skulle dra en sladd bakom, men det blev nog inte gjort. Omständig som jag är så tänker jag att det nog är bäst att jag flyttar på min dator från soffan ut till köket så den är ur vägen. Jag hinner gå ett halvt steg från soffan när den glider ur mitt grepp och dunsar hårt i golvet. När jag drar igång den tittar den sorgset på mig genom en helt crappad skärm. Försäkringen gick ut i oktober, exjobbet och massa bilder och andra filer ligger på den utan att ha blitt säkerhetskopierade till extern hårddisk, jag är fattig som en kyrkråtta. Denna soppa resulterar att jag sjunker ner på hallgolvet medan tårarna rinner. Inte vad jag behövde just nu. Om två månader när jag har tagit examen och börjar jobba - ah okej fine. Men nu? Det enda jag kan trösta mig med var att batteriet började säcka ihop, men jag har inte hunnit beställa ett nytt.
 
Lämnade in den igår tillsammans med extern hårddisk för att få alla mina filer. Hämtade ut den idag, köpte en ny dator, och kopplar in den. Ah okej, exjobbet ligger där, bra. Men allt annat? Så vi ringde upp och får lämna in den igen så de får fan se till att fixa mina bilder den här gången... Jag tänker inte bli av med allt jag hade på den. Helvete heller.
 
Denna nya dator är en packard bell, med windows 8. Jag såg på Nyhetsmorgon när de presenterade mjukvaran, och jag kände på en gång att den var konstig, onödig och dum. Men det blidde en ändå, och vi tänker att vi fixar windows 7 på den själva. Kimmy hittar inte sin skiva så det gick inte så bra med det. Sen höll vi på att inte få ner office, men det har löst sig nu.
 
Men alltså, alla dessa appar. Hallå? Det är en dator, inte en smartphone. Och den är lite för intelligent, den sätter stopp för allt man vill göra. Jävla dumheter. Det enda positiva är att det troligen går att spela 16-bitspel på den, så ska försöka installera Rosa Pantern på den och leka en stund med det.
 
Sen ska jag försöka skriva om spiktrampskador också, vill helst bli klar med det idag. Men! Om några timmar ska jag och älskling gå och se The Host på bio! Awesome! Det är Stephenie Meyers "vuxenbok", som faktiskt är bra. Den är inte särskilt lik Twilight, så ni (liksom jag) som på senare tid har insett/alltid vetat att Twilight är crap, borde ge denna en chans. Jag diggar den stenhårt! Men nu är det så länge sen jag läste den att jag inte är säker på allt som händer i den, så det blir en rolig refresher of the memory.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback