Diskussion

Först och främst vill jag göra ett tillägg till inlägget om min hals. Min syrra hade googlat något i stil med "vita pluppar i halsen som går att ta bort" och jag följde exemplet och har nu ett ord på fenomenet. Det handlar inte om någon halsböld, utan är så kallade tonsilloliter, dvs. ett slags stenar som består av kalciumkarbonat. Dessa kan bildas sekundärt till bakterienfektion, eller om man har överaktiva spottkörtlar, och kan bli små och möjliga att ta bort själv (vilket jag kunde) eller så stora att de måste skäras bort av kirurg. Så nu vet ni det.
 
Just nu tar jag en paus ifrån exjobbsskrivandet. Jag har satt igång med att skriva diskussionsdelen och plockat fram dokumentet för bedömning av självständigt arbete i djuromvårdnad. Jag har bockat av de grejer jag vet att jag kan göra (som "visar god kännedom för facktermer inom djuromvårdnad", "skriver på god svenska", "refererar korrekt...").
Sen har jag gulmarkerat de grejer som är för betyg 4 och orange för betyg 5 och jobbar nu på att fullfölja dessa. Nyss har jag jobbat på att visa hur det egna arbetet kan tillämpas, samt att analysera hur det egna arbetet är ett värdefullt bidrag till ämnet djuromvårdnad. Sen ska jag nog ta och diskutera den valda metoden, och visa på styrkor och svagheter i den valda litteraturen. Blää. Mycket att jobba på, men förhoppningsvis kommer detta att bli ett strålande bra arbete. Snälla håll en liten tumme därute för mig!
 
Nu ska jag äta en banan! Pussigurka
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback