Vårdplan för Pelle Katt

Igår pratade jag med mamma och hon undrade om jag helt tappat drivet när jag sa att jag inte orkar göra mina uppgifter. Njae.. inte egentligen. Det är väl lika dåligt som förut, jag gör det men lite motvilligt. Och helst sista minuten när jag inte har något annat väl och inte kan skjuta på det längre x3 Men detta måste det bli ändring på när hästen kommer ner nästa helg. Jag blir lite irriterad bara när min drygt 900 sidor tjocka bibel inte skriver något konkret om hur omvårdnaden för patienter med urinkateter bör se ut. "Monitor vital signs, urine production, and make sure the area around the catheter is clean and dry". Jaha? Inget mer alltså?
 
Jag har gjort typ hälften av uppgiften, har själva vårdplanen kvar. Jag måste hitta en till vetenskaplig artikel för att styrka mina påståenden, men tack och lov eftersom jag struntar i betyg 4-5 så behöver jag inte motivera mitt val av modell, utan det räcker att välja vilken som helst oavsett om jag tycker att den är lämplig eller inte.
 
Innan flickorna dyker upp ikväll ska jag städa lite, duscha och försöka komma igång med vårdplanen. Kanske att jag och Kimmy hinner ut och promenera en stund, han pratade om det förut. Just nu är inte vädret jättefint, men det är inte dåligt heller, så vi får väl se hur vi gör.
 
Fick fina teckningar av min lillebror igår! Blir alldeles tårögd och saknar familjen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback