Plånboksdieten

Idag har jag och Kimmy kollat på vad vi har för utgifter varje månad, och kom fram till att det är strax över vad jag får i csn. Detta betyder att det gäller att vi snålar som fan på bensin, planerar noga med matinköp och att inte lägga pengar på massa småsaker. Förhoppningsvis får jag ett extrajobb också, men det är verkligen framför allt planering som är A och O, och att vi båda ser till att avsluta sådana utgifter som inte gagnar oss eller som är 100% nödvändiga. Jag är ju lite störd över att behöva betala tandställningshelvetet, jag vet inte... det enda som är helt reglerbart är mat och bensin.
 
Just av denna anledning bestämmer jag mig för att åka till Ullared och köpa hästgrejer! xD Tur att man har lite sparpengar, och jag måste ju ha lite saker till hästen, så bäst att åka till Gekås och inte Skara Hästsport.

Det får väl bli nudlar och potatis tills dess att tandställningen är färdigbetald i alla fall.
 
Nu ska jag värma vetesäcken, har lite molande värk som kommer och går... PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback