Hemmamys

Idag har jag varit hemma och haft det lugnt. Jag har strukit, frostat av frysen, återvunnit och lämnat skor i Myrornas box, burit upp saker på vinden och köpt blommor. Jag har inte skrivit någonting på projektrapporten, och inte heller kontaktat IT-service för VPN. Det ska jag göra imorgon, samt klippa luggen (och eventuellt resten av håret också) och förhoppningsvis kanske ta en sväng förbi Skara och Slöjddetaljer och hitta någonting att julpyssla med.
 
Min plan är att köpa glasburkar, flaskor och/eller lyktor, några fina klistermärken och frostspray för att göra lite fina julklappar att ge bort, kanske fyllda med kakor, glögg eller hemgjorda ljus? Sen vill jag också göra en egen adventsstake, tvål, julgranskulor, dörrkrans... Möjligheterna är oändliga!
 
Tips och inspiration finns i Panduros katalog och hemsida - Panduro fyller 50 år, och katalogen är tjock och härlig! Vi får se om Slöjddetaljer har allt det jag vill ha, eller om jag kommer komplettera från Panduro också.
 
Nu har jag mumsat majsbröd och brysselkål med smör - mums! Väntar på att sötnos kommer tillbaka från Kendoträningen.
 
Pöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback