Besvikelser och Fröjder

Till och börja med - designen har på mystiskt sätt kommit tillbaka! Yay! Men som jag och älskling höll på med när den faktiskt fanns från början, så är det lite svårt att läsa texten, men ingen nyans verkar vara mer lättläst än någon annan. Ska jobba på det!
 
Idag är det onsdag vilket i vanliga fall betyder Bonde Söker Fru. Men idag har TV4 bestämt att de skulle köpa upp rättigheterna att visa landskampen Sverige-England på Friends Arena, och därmed är Bonde inställt den här veckan. FU!!!! Får "nöja" mig med Erik och Mackan och Ink Master. Inte dumt det heller förstås, men ändå.
 
Förmiddagen var föreläsning om lagstiftning, bra och intressant. Bra att kunna ställa frågor om lagtexter som är lite luddiga eller otydliga, och situationer under VFU'n som man kanske undrade över.
Efter lunch följde jag med hem till Madde och Martina och åt lunch och gjorde PBL-frågorna. Sen följde jag med Madde och kollade på ett stall där hon tänkte ställa sin foderhäst. Jag fick följa med och kolla då hon hade två lediga platser. Lite spontant sådär, men det var fint och mysigt och det verkade vara ett vettigt ställe och en vettig stallägare, så jag ska ta tjuren vid hornen och ringa och säga att jag vill ta ner Kurt hit inom en framtid. Måste botulismvaccinera honom först då också, och skaffa lite egna nya borstar. Och hovgrejer, och nåt täcke kanske inför vintern.
Blev väldigt taggad och kände att jag har saknat att hålla på med hästar massor, och att vara i stallet regelbundet har jag inte gjort sen i högstadiet. På tiden nu känner jag!
 
Nu ska jag fortsätta göra inget särskilt fram tills 21. Kolla när Kimmy och Rickard spelar Halo 4 tills jag blir åksjuk, eller läsa lite i Påven Johanna - som jag för övrigt rekommenderar, väldigt bra bok! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback