Månadens Lista - Mars

VFU:n är igång och jag har ännu inte egentligen sett någonting särskilt än kan jag väl påstå. Har fortfarande 48 dagar kvar i och för sig, hoppas någonting särskilt dyker upp.

Jag har dock tänkt på ett par saker som jag vill lära mig:

--> Lägga riktigt bra bandage - och olika typer vid olika tillfällen

--> Ta blodprov

--> Ge intravenös injektion

--> Tänka rätt vid röntgen av leder - placering av kassett och kamera

--> Lära mig mer om rutiner vid operation; anestesi och perioperativ omvårdnad

--> Resten

Vill ju lära mig allt men jag har ju en viss begränsning liksom, och sen kan man heller inte beställa sina patienter. Håll tummarna för att praktiken blir riktigt, riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback