Why enter my dreams? Reality is bad enough

Idag har vi haft en sån där lagom sovmorgon när man får gå upp klockan 9 och börja 10. Det är inte för tidigt och inte för sent heller. Jag tycker oftast att gå upp klockan 8 är bra också, det är väldigt lyxigt jämfört med många andra.

Vi hade det första av två PBL-fall den här kursen - och för terminen! Fördel vår grupp - vi har kursansvarige Anna som handledare. Hon riktade in oss på det spåret hon hade haft i baktanke, nämligen apparaturen i sig. Visserligen har vi tagit upp ett par andra saker också, men vi kände att vi ville ha så lite faktafrågor som möjligt och fler diskussionsfrågor. Resten kommer ändå komma upp på föreläsningarna. Den största frågan vi fick till var tack vare ett exempel som Matilda berättade om när hon hade jobbat. Man testar alla slangar och blåsor så att de inte läcker. Ett vrede ställs på Close för att se att blåsan är hel, men en gång glömde sköterskan att vrida tillbaka den till Normal eller drift eller vad det nu kan ha hetat. Patienten dog tyvärr på operationen på grund av detta. Därför är vår fråga "Varför dog patienten?" och vi ska då helt enkelt lära oss hur apparaten fungerar för att sedan kunna dra slutsatsen till varför den dog. Mycket bra och motiverande fråga.
Har suttit i biblioteket ett tag efteråt, men tyvärr hittade jag inte allt jag hade velat, därför ska jag även försöka hitta något på nätet, kanske något från fabrikörerna, för att sedan använda böckerna. Väntar på kursboken, den kommer antagligen imorgon eller på onsdag.

Nu tänker jag diska. Det är sinnessjukt hur fort det kloggar igen. Sen skulle jag kunna tänka mig att lägga mig i badkaret.. Men då måste jag göra något åt mitt hår >.< Varför är allt så jobbigt? xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback