Brainfuck

Har nu gjort andra halvan av övningstentan (omtenta från förra året). Jag tror att det gick bra. Försökte verkligen se alla steg, och inte slarva med tecken eller siffror. Om det är så pass upplagt som den här tentan så kanske man kan klara det. Det får vi se imorrn när hon går igenom just denna omtenta på tavlan som repetition. Jag har köpt mig en ordentlig räknare idag. Ingen grafräknare, men heller inte bara + - x / tecknen. Lite fler funktioner. Särskilt upphöjt i två och ^-knappen har jag saknat på en vanlig räknare. Och så ryms fler tecken och siffror än i en vanlig (och min mobil). Tyvärr inte riktigt lika många som grafräknaren, men men. Underlättar i alla fall. Jaja. Förhoppningsvis så blir det bra. Vi har tänkt ha studiegrupp onsdag-torsdag ett par stycken och hjälpas åt att plugga. Jag ska se till att skriva ner bra anteckningar, och eftersom nästan alla formler står i boken så behöver jag antagligen inte skriva så många - bara de jag inte hittat, och de som ser annorlunda ut i boken jämfört med hur läraren vill ha det...

I helgen ska vi hälsa på hos Madde och göra cupcakes^^ Fick en jättefin cupcakes and muffinsbok av Fäsk! :) Hittade en med kola.. Yum! Något att se fram emot.

Har ett antal grejer att göra, och bör göra de flesta imorrn eftermiddag efter repetitionen.
--> Säga upp elavtalet
--> Säga upp hemförsäkringen
--> Ringa om personförsäkringen
--> Ringa om tandställningen
--> Ringa om födelsemärket på skuldran
--> Adressändra (ingen panik än)
--> Förnya pillerrecept

Mitt födelsemärke på skuldran har bråkat med mig ett tag nu. Har fastnat i det förut men det har gått över - nu har det blivit fler flikar, och det svider till när jag fastnar med håret i dem... Det har tydligen även blödit lite ur det när jag fastnat. Kollade upp det samtidigt som det på bröstet, men kirurgen ville inte ta bort hela. Hon hade tänkt ta bort fliken, men det blev inte så. Nu känner jag dock att det får räcka, och tänker ringa och boka en tid för borttagning av hela skiten så är det gjort.

Nu ska jag nog göra kväll och lägga mig och lyssna på saga. Den funkade ända till track 8 av 11 innan den fastnade - men då hade jag redan somnat. Död åt cd-spelaren! Jag fattar inte vad den håller på med.. Annars får det väl bli radion. Jag ska köpa en ny cd-spelare. Eller orka flytta in den blå stereon från vardagsrummet. Vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback