Brain-nuclear

En kompis har lagt upp ett youtubeklipp med en av alla muppiga brats som videobloggat. Klippet handlar om att hon har fobi för fattiga människor - där hon anser att tjäna 25000kr efter skatt är att vara väldigt fattig.
"Jag blir rädd när jag åker buss och om någon sätter sig bredvid mig, för då vet jag ju inte om den personen är fattig eller rik".

Där gör hon en Håkan Juholt:
- Åker rika buss? Skulle inte tro det. De åker taxi. Eller limo. Eller sin egna porsche.
- Det är uppenbarligen inte pengarna som skrämmer henne. Det är det faktum att de som inte tjänar så mycket pengar (nu tänker inte jag börja dra fördomar, men vi som inte har en månadslön 60k+ kämpar ofta ganska hårt) har ofta ett par IQ fler än vad hon har. Hon är helt enkelt rädd att bli genomskådad. Inte för att det är så svårt. Och även om många gärna skulle byta till hennes inkomst (som hon lär ha överdrivit jävligt hårt) så skulle ingen vilja ha en sån grovt töntig inställning till livet.

Jag var tvungen att gå in på hennes blogg och kolla då, även om jag helst skulle vilja kunna göra det utan att lämna spår efter mig på hennes statistik.

Hon hade haft frågestund - och nämnde bland annat att hon älskar rave musik, och en favorit är Angelspit.
Asså, Angelspit är ett av mina favoritband, och de är inte rave. Det är cyberpunk, EBM i vissa remixer. "Jag vill också våga ha neonrosa underhår och neonrosa kläder!". Ja det bevisar ju bara vilken patetisk människa du är som bryr dig om vad andra tycker om vad du har på dig. Sen har inte Amelia Arsenic särskilt mycket rosa, hon har rött, vitt och svart. Lack/PVC, korsetter, snören, dreads osv osv.

Denna människa har ju uppenbarligen inte en jävla aning om vad hon pratar om.

Såna här människor får mig att vilja sänka mig till en låg nivå. Fast roligare vore ju förstås att placera henne mitt i synthcave eller FPP. Eller i en ladugård. It's your fucking nightmare! ~ A7X

Kommentarer
Postat av: Gargoil

Haha så underbart med människor som lever för vad andra tycker om dom ^^

Varför har man inte bara sitt eget liv där man bestämmer själv vad man ska göra? Hade aldrig orkat med mig själv om jag låtit andra bestämma vad jag ska göra hela tiden.

2012-01-26 @ 07:42:01
URL: http://thegarghoul.blogg.se/
Postat av: Mee

Vem var denna bloggerska då?:o

2012-01-26 @ 11:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback