Täppt i näsan

ÄNTLIGEN är det jullov!
 
Eller tja, imorgon har vi en föreläsning på eftermiddagen, men eftersom den egentligen skulle vara på förmiddagen och den flyttades i måndags så skiter vi i att gå på den, och gör stallet hela dagen :)
 
Idag har vi äntligen haft en dag som känts som att den gav någonting! På förmiddagen var det prat, men det var lite roligare att höra om fall än ren repetition. På eftermiddagen var vi på KTC och övade balansövningar med hundarna och katterna - balansbollar, peanuts och balanskuddar. Vi palperade musklerna och kände vilka muskler som användes vid olika övningar - jätteroligt och givande. Behöver fortfarande oerhört mycket mer kött på benen för att känna att jag kan lägga upp ett sådant här program själv, och välja rätt övningar till enskilda patienter. Men vi har fått nosa på allt möjligt som finns och skulle känna igen mycket, kanske man med mer erfarenhet vågar hitta på lite egna grejer när man vet vad som funkar.
 
Nu sitter jag själv. Igen. Har lyssnat ikapp på avsnitten av radiojulkalendern :) Lägenheten ser ut som hej kom och hjälp mig - jag fattar inte hur fort berget av återvinning kan växa!? Har slagit in lite julklappar, så det var ju positivt.
 
Var ashungrig när vi var i stallet förut, men det gick över och jag blev jättekissenödig istället. Kämpigt att ta sig från bussen hem! Fördelen med att bo högst upp är att man hinner knyta av sig skorna i hissen xD Nu har jag ätit lite lussebulle, och känner mig inte ett dugg hungrig längre. Skäms på mig!
 
Kanske skulle ta och lägga mig och läsa färdigt kapitlet i Påven Johanna, så att jag imorgon och fram tills julafton kan plugga lite - har ju slappat som fan fram tills nu. När vi väl åker till stugan så tänker jag ta lov, men jag måste kompensera lite i alla fall. Vilket lite emotsäger den inledande meningen av inlägget.
 
Bok var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback