Snapsvisor

Stel som fan i nacken är jag, sitter och har Upp i bakgrunden på tv. Jag har faktiskt jobbat på vårdplanen till rehabkursen. Igår renskrev jag journaltexten eftersom veterinären har fina kråkor. Tack förresten till Pippuri som mailade mig journalkopior att jobba med! :)
Borde ha pratat med henne tidigare så jag kanske hade kunnat komma igång tidigare också...
 
Har varit i stallet idag, var ute och red med Madde. Vi red på banvallen och över Ljungstorp tillbaka. Det är snorhalt ute på vissa ställen och Kurt halkar omkring som Bambi, lite läskigt ibland. Varför har folk så svårt att sanda och grusa i den här kommunen? Men ridturen var mysig, det är verkligen godis för själen. Mysigt också nu när det kommer mer snö och täcker över de tråkiga fläckarna som börjat dyka upp överallt :)

Jag behöver duscha!! Bara så'ru vet.
 
I övrigt kom jag att tänka på en snapsvisa som mammas farbror Elis brukade sjunga, som jag tycker är lite rolig. Jag kommer inte exakt ihåg texten, så jag får be mamma om den. Eller det kanske är två förresten.
Den ena är i alla fall med melodin Imse vimse spindel. Har googlat, men inte hittat exakt den som jag har hört. Även om jag tycker att snaps är fruktansvärt vidrigt så är det ju kul om man kan bidra med nåt i sångväg, så får man låta bli att fylla glaset, ta den minst vidriga, hålla för näsan och bara svälja xD Eller bara låta bli. Men sjunga kan man ju alltid göra. Om man kan texten.
 
Ja nu har jag tjatat färdigt om det här. Nu ska jag värma vetesäcken. Imorgon fortsätter jakten på lite vetenskapliga artiklar, skrivandet av vårdplanen, tripp till stallet och packning inför julafton och firande i sommarstugan hos blivande svärföräldrar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback