Rehab 2

Idag har vi haft föreläsning om funktionell anatomi och på eftermiddagen hade vi palpationsövningar på hund och katt. Det är så sjukt mycket muskler och leder och funktioner! Mycket är repetition men det känns bra att höra igen. Har nu suttit och bläddrat i pärmen Rörelseapparatens anatomi - skelett, muskler, leder och ligament hos häst och hund, den är väldigt bra. Överskådlig och bra text, men ibland lite väl dryg och för djup. Tappar bort mig i att bara läsa de som vi ska kunna och deras funktion, och läser fler och hur mycket latinska detaljer som helst och sen blir det bara en enda soppa i huvudet. Men det här blir nog bra. Skulle vilja ha en egen hund att träna på.
 
Knurtan fick ungefär samma behandling idag som igår, men verkade lite piggare idag och var inte riktigt lika stel. Däremot springer han och försöker äta snö i farten. Blir rädd att han ska få ont i magen, han passar säkert inte på att dricka ordentligt när han är inne. Måste fråga Karin om det imorgon om jag träffar henne.
 
Idag har vi gjort crêpes med champinjoner och ost, och haft tomat och ruccola till - om nom nom! Nu sitter jag och lyssnar på julmusik, blev så himla sugen förut! Vilket påminner mig om att jag måste ladda min mp3 som dog förut.
 
Ska se om jag ska sätta mig och skriva lite julkort eller om det ska få vänta ett tag till, men kan ju vara kul att ha börjat i alla fall :) Julkänslan är stark just nu, och på torsdag tänkte jag baka lussebullar :)
 
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback