Pardon

Ledsen om någon är besviken över att jag inte skrivit på länge - eller så är det ingen som egentligen riktigt bryr sig men som kollar in här då och då "bara för att".
 
I onsdags var jag och Madde ute och red på banvallen. Det var jättekallt och snöigt och vi galopperade så fort att tårarna började rinna på mig i den kalla motvinden! Jag var dessutom nervös över att trilla av i den farten, för det var jävligt halt med scooteroverallen! Tur att fina hästen är så snäll - och så bredryggad! Och har tjock man att klamra sig fast i... xD
 
På kvällen efter taskig tidsplanering av mig så kom jag hem och blev glatt överraskad av världens finaste älskling! Vi åt middag på Mangos och sen gick vi och såg The Hobbit på bio. Den var bra, men jag borde väl ha läst boken innan...
 
På torsdag morgon åkte jag upp till huvudstaden och mötte mamma när hon satt och gjorde naglarna fina på salong - fint skare va! Vi köpte hem wraps från Sandy's - tonfiskröra så jävla gott! Halv fyra hade lillebror Luciauppvisning på skolgården. Förstår inte konceptet att bylsa på barnen termosar och jackor eller overaller och sedan luciakläder ovanpå? Varför kan man inte vara inomhus? Jag har aldrig någonsin haft lucia utomhus - bara i ridhus på julshow med stallet, men vafan det är ju viss skillnad...
Mysigt var det i alla fall!
 
På fredagen fick jag nya gummisnoddar till tandställningen - spänner satan på ett helt annat sätt än vad nya trådar gör. Sen åkte jag till mormor och åt lunch, pratade strunt och hjälpte henne att putsa kristallkronorna :)
 
Lördag jagade jag julklappar, träffade Hannapanna och passade hunden hos pappa :)
 
Nu sitter jag ÄNTLIGEN hemma i soffan igen, har sett sista Erik och Mackan, dagens julkalenderavsnitt och ska starta igång sista Bonde söker fru och kanske även Ink Master.
 
PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback