Göllig!

Fyra dagar ledigt i rad är inte särskilt motiverande till att plugga. Man blir lat och bekväm! Måste läsa igenom de fallen som är upplagda på Fronter och bestämma mig för att sätta igång med ett eget. Sen måste jag börja leta lite vetenskapliga artiklar. Och tja... någonting mer måste jag säkert.
 
Idag kom Maddes häst till stallet, äntligen får jag lite sällskap! Kurt fick en botulismvaccination och flytta till liten paddock igen. Oj vad han har haft tråkigt, han springer runt för sig själv i hagen och har börjat gnaga i boxen. Nu ska jag skämmas, han behöver komma ut och röra på sig mer. Och egentligen skulle han väl behöva ha någon att gå tillsammans med i hagen.
 
Igår kväll bakade jag lussebullar medan älskling var på jobbet. Alltid när Kimmy har haft jobbhelg så blir jag lite extra klängig och gosig och kan inte komma tillräckligt nära, krama tillräckligt hårt <3 Såhär över en månad efter att jag flyttade hem så är jag fortfarande tacksam över att få träffa honom varje dag, och är så glad över att de 8 långa månaderna ifrån varandra är slut. Tidigare så kom vi fram till att det snart är ett helt år sedan vi träffades! Men det känns inte som att det är så länge, antagligen pga att vi varit ifrån varandra mer än vad vi varit tillsammans här.
 
Idag har vi kollat på Pitch Perfect som är en film i typ samma stil som Glee, fast det är en film och i college istället för high school, och acapella istället för kör med band. Anna Kendrick, Brittany Snow och Rebel Wilson spelar huvudkaraktärerna, och jag tyckte att det var en rätt skön film faktiskt. Ibland rätt irriterande och förutsägbar, men en del skön musik och roliga repliker. Så om man har lust för något lättsmält någon gång - se den.
 
Näe nu har minsann timern släckt adventsstjärnorna, och imorgon är det faktiskt måndag. Fast vi har sovmorgon - wiiee! Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback