Temgesic

Jag har skurit mig på fingret på en Temgesicampull som jag skulle öppna igår. AJJJee vad det gjorde ont >.< Men nu är det väl rätt lugnt. Visste dock första gången jag kom i kontakt med typen av glasampull att jag någon gång skulle göra mig illa på en sån. Igår var ett sånt tillfälle. Moa sa senare att hon alltid brukar öppna den med tröjan. Hmm.. kanske ska pröva det nästa gång jag blir tvungen att öppna. Men varför kan de inte komma i färdiguppdragna sprutor? Eller i varje fall med enklare öppningsmetod?
Strunt samma...
 
Idag fick jag debba - yay! Fast det var inte så många patienter, och jag kan inte hur man debbar på IVA, och det var typ inga hemgångar så det gick lugnt. Vi hade nästan tråkigt, typ som i början av sommaren när vi tävlade om att hinna till tvättmaskinerna när de var klara xD
Hoppas att det kommit in fler patienter nu under kvällen så att det finns något att göra imorrn. Imorrn när jag kommer hem ska jag baka. Och imorrn kommer jag kunna säga att "imorrn är min sista dag". Det närmar sig^^,
 
Längtar hem <3 Men ska hinna med finbesök i helgen, och zombie walk på lördag :D
 
Nu sitter jag med ansiktsmask en stund, pratar med mitt hjärta och tänker att jag vill inte gå upp 05.15 imorgon bitti. Men det är som sagt bara två morgnar till, och eftersom att det är kväll nu så kan jag lika gärna tänka att det bara är en till :P
 
Pussigurka, nu ska jag göra kväll färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback