Lördagshäng

Är helt jävla slut alltså. Har jobbat 7-16 ett antal dagar i rad bortsett från torsdag men då gjorde jag ju som bekant andra saker. Imorgon jobbar jag kväll, 13-22, och på måndag 7-16 igen. Kommer vara zombie på förtid på måndag. Förhoppningsvis så kan K låna Volvon och hämta mig på jobbet imorgon kväll så sparar jag lite timmar av resande i alla fall.
Idag har det varit helt sjukt många patienter inneliggandes, och trots att vi alla gick på högvarv hela tiden så kände vi att vi inte var tillräckliga. Tråkigt när det blir så att matningar och annat uteblir eller blir uppskjutna bara för att det inte finns tillräckligt med personal. Jag tycker att det är lite konstigt att man schemalägger färre på helgen, då får man ju ha nån slags gräns på antal inneliggande istället? Äsch, vad vet jag. Det löste sig till slut, och efter 13, dvs drygt två och en halv timme försent kunde jag äntligen gå på en kort lunch. Slutade sen dessutom 20 minuter senare. Äsch, det spelar ingen större roll. Hann alldeles lagom med en buss, och jag har ju inte direkt någonting att komma hem till idag i alla fall.
 
Nu har jag duschat och lagt en ansiktsmask, känns lugnt. Har tagit fram så jag ska laga lite mat också, men är just nu inte särskilt hungrig. Behöver ju dock matlåda imorgon, så det är lika bra att göra mat nu istället för att gå upp och göra det imorgon.
 
Just det. Jag håller på med ett projekt inför Stockholm Zombie Walk på lördag 25:e. Har köpt hönsnät som jag försökte mecka ihop igår kväll till en gravidmage. SKITSVÅRT .____. Vet inte ens om jag får på mig den, kanske blir tvungen att klippa upp den i bak och liksom knyta ihop den sen. Tänkte ha nåt klädesplagg över i alla fall så det kommer inte synas, men ändå. Har gjort papier mache med hemgjort tapetklister - vatten, potatismjöl och socker. Funkar asbra! Men det har inte helt torkat än, trots att det gått snart 24 timmar... Vet inte om jag behöver göra mer? Kanske borde köpa riktigt tapetklister och stärka upp den. Måste åtminstonde köpa färg och måla den. Och blod. Massa blod! Och en docka att hänga ut från den. Kommer bli awesome^^ Hoppas vi ses där!
 
Sådär ja, nu får det räcka för idag. "Bara" fem dagar kvar att jobba. Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback