Sol :)

Idag har det äntligen varit lite fint väder! Vaknade typ vid åtta, men tvingade mig att ligga kvar längre. Till slut gick jag upp vid halv tio, värmde pannkakor till frukost och tog sen med mig alla fyra hundarna ner till stallet. De stod på äppelängen under natten, så jag mockade ur gårdagens, flyttade tillbaka vattentunnorna och fyllde dem, lade ut hö och vattnade det. Sen gjorde jag iordning honungsvatten och började flytta en häst i taget. Spolade av benen och så fick de en varsin spruta, och en fick sin medicin, och sen fick de komma ner i hagen.
När jag åkte på eftermiddagen så låg Kurtan ner i sanden, och de andra två stod bredvid och solade. Myspys! Hade velat rida egentligen, men det är så blött överallt att det liksom inte blir så bra att rida ut tyvärr.

Stod på parkeringen vid Ersta, köpte mig en glass och satt i bakluckan på bilen och njöt i solen, pratandes i telefon med älskling. Nu har jag nyss kommit hem till mamma igen, lillasyster har lämpat pojkvännen vid bussen och nu tänker jag se till att sjunga singstar med henne. Har ju fått låna PS2-sladd av världens bästa pojkvän^^, Den tänker jag gömma mellan användningarna...

Imorrn jobbar jag kvällsöppet, mellan 12.30 och 20.00. Blir bra för då hinner jag med att gå förbi banken och att fylla på TBE-vaccinet.

Puss påer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback