Världsstjärnehästgurun

Idag hade vi en tidig, seg, mörk morgon där Barbro pratade om akupunktur och kiropraktik bland annat. Hade velat suttit ett par rader längre ner så jag hade kunnat somna på bänken, vilket inte riktigt funkar när man sitter längst fram, en armslängd ifrån föreläsaren.

Men det var bra, lagom nivå.

Efter lunch åkte vi till Axevalla ridhus där världsnamnet, Dr. Andrew McLean föreläste om hästens inlärning, och hade sedan clinic med fem olika hästar. Tyvärr såg jag inte alla, då vi efter de två första hästarna hade fått sån träsmak i rumpan att det inte gick att koncentrera sig längre.
Han sa en sak om hästar som liksom dröjer kvar i mitt huvud. Hästar är som barn, man ber dem om en sak med en fråga, men barnen svarar med en ny fråga för att komma undan. SLUTA och gör det du ska...

Vi var även in och tittade i det nya utbildningsstallet och Dang! det var snoffseri på högklass! Stallet hade enormt högt i tak, ljust och luftigt, och boxarna var utrustade med kraftfoderlådor där fodret fylldes på och en lucka öppnas och tömmer sig direkt i krubban, morgon och kväll. Täckeshängarna var klädda med plast för att inte damma ner täckena. Stallgångarna dammsögs. Alltså förstå vad det ska ha kostat att bygga upp! Och inte att glömma vad det fortfarande kostar, att hålla igång det!

Usch, imorrn ryker tänder. Jag är rädd :'( Om man hade nåt starkt att trycka i sig så man kan somna...
Har pluggat nu, ska slänga mig i duschen och sen krypa i säng. Tidigt upp imorgon, usch hemskt. MAMMA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback