Tentamen Rehabilitering DO0032 - MULTIPLE BAJS

Idag var det så dags för tentan. Äntligen! Skönt att såhär efteråt känna att den är över. Dock är det inte alls säkert att jag är godkänd, och detta beror på att tentan har flervalsfrågor. Det betyder att vissa frågor har ett ELLER fler alternativ som är rätt. För att få poäng för frågan gäller det att alla alternativ som enligt facit är rätt, ska vara rätt, och inget alternativ som är fel får vara ikryssat. Vilket sänker chansen att bli godkänd - rejält. Det beror ju fullständigt på hur man tolkar frågorna, och alternativen därtill. Och eftersom man inte får chansen att motivera sina svar, så är det ännu svårare.

Tentaformen är helt klart bara utformad på sitt sätt för att vår lärare är lat och orkar inte läsa igenom och rätta 42 skrivtentor. Men FU. Ah okej visst, om jag blir godkänd så bryr jag väl mig inte så mycket, men om jag blir underkänd måste jag sätta mig och motivera varenda felsvar som kan plocka upp mig till godkänt.

Traditionsenligt tentafika, dock på högra fiket, då det vänstra av nån anledning hade stängt. Detta är väldigt underligt med tanke på att det är samma konditori/bageri, och samma arbetare, som har en gång mellan bägge.. xD

Sen vi kom hem har jag bara vilat, läst min bok, sett lite tv4playgrejer, pratat med systeryster. OJ vad jag längtar efter min lilla söwtnos! :)

Två PBLare kvarstår att övertyga om PBLavslut på tisdag, vilket förhoppningsvis inte är så svårt - jag har ju faktiskt mutlovat tårta :D Ska se om jag hittar nån tuff oprövad tårta :)

Nu ÄNTLIGEN är det dags för ett nytt avsnitt Bonde Söker Fru, sen förra veckans utgick pga Idolkval...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback