Seize the day - or die regretting the time you lost

Idag har vi haft kursintro för den nya kursen, fortsättning på Etologi. Den kommer i år att skötas av två personer från EoD, då Lotta är tjänstledig pga personliga skäl. Har fått papper till beteendestudien, så då är det lugnt att åka hem. Kommer förhoppningsvis få vidare info på andra vägar. Även betygskriterier, lärandemål, info och artiklar till seminariearbete. Hemtentan är endast för de som vill ha betyg 4-5. YES! Det betyder att jag kan fokusera helt på seminariet och beteendestudierapporten.

Efter det var det dags för PBL. Kom överens med gruppen att vi avslutar fallet på måndag efter skolan istället, och jag bjuder på tårta för besväret :P Så jag åker hem på tisdag kväll!

Haken i det hela nu är att jag ju bokat tid till tandutdragning 08.00 den 20/10. Så nu är frågan - ska jag boka om den tiden? Ska jag ta en snabbis ner och dra ut tanden och åka upp igen över helgen? Eller ska jag åka ner hit och stanna här? Bajs. Vill vara kvar hemma, helt klart. Men vill jag verkligen boka om tiden? Jag har inte riktigt råd att åka ner, upp, ner. Måste nog ringa mamma och rådfråga. Kanske är bättre att bli tvungen att betala för utdragningen än att resa? Vilket väger tyngst? Vilket är värt mest?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback