Mellanlägg!

Om man spelar kort, till exempel vändtia, så får man göra ett mellanlägg om man har ett kort man plötsligt får tillfälle att lägga trots att det inte är ens egen tur. Lite så gör jag nu. Jag passar på att skriva ett inlägg medan jag har möjlighet.

I fredags var jag och syster på nacka forum, fick tag i ett par byxor i alla fall, men skulle vilja ha ett par till... Sen följde jag med henne till skolan, och jag började skriva på beteendestudien så att jag hade en introduktion och material & metod förberett. När den halvtimmen var över så var det ju bara två och en halv timme till. Dessa spenderades genom att följa med på en rast och köpa varm choklad på Espresso House, och sen sitta och rita och spela hänga gubbe med syster medan hon jobbade i CAD. Sen åkte vi hem till pappa, vi åt mat och sussade.

Efter det har jag plockat trattkantareller som vi gjort mackor och sås av, ridit två gånger, och gjort försökt till beteendestudie som gått bajsdåligt. Hästarna utsmartar mig! Började med att slänga in en plasttunna av typ IKEAkasse-material. Den stoppade de huvudet i och slängde runt med. OJ vad rädda de blev. Fail 1.
Sen ställde jag upp en sågbock som jag knutit fast en vit fleecefilt på som kunde få fladdra lite i vinden. Den knuffade de omkull och började bita på. Fail 2.
Sen knöt jag upp den vita filten mellan två träd istället. Två av hästarna vågade sig fram först och nosade på den, och sen kom min häst lite senare när han sprungit ett par varv och sen insett att den inte hade haft ihjäl de två första. Det slutade med att den efter en halvtimme låg i en hög på marken. Fail 3.
Jag kommer fram till att våra hästar inte är så rädda. De är som tidigare sagt lite för dumma för sitt eget bästa.

Nästa projekt blir helt enkelt att vi hittar en presenning och knyter upp i skogen en riktigt blåsig dag, medan de inte ser. Om de inte blir rädda då, så får jag ha en reservplan. Kan inte göra hur många studier som helst... Måste ju jobba mer på seminarieuppgiften också. Har inte själv kunnat leta artiklar vilket känns jättepinsamt, att inte bidra med nånting :/ Men det blir nog bra. Måste ju ändå läsa igenom skiten sen...

Näe nu ska jag duscha och sova. Imorrn är det begravning.


Kommentarer
Postat av: Angie

Haha, hästar alltså :D Låter nästan som att du hade behövt mammas häst att tillgå och studera. Han blir rädd för ALLT! Och finns det inget att bli rädd för, så hittar han på saker att bli rädd för :P haha, han är underbar men lite smådryg ibland när han hittar spöken och sånt i varenda liten vrå! :P

2011-10-29 @ 00:45:25
URL: http://justangiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback