Cucumis sativus

Just nu kastas det en del gurkor i detta växthus. Men det är konstigt nog ingen som städar upp dem efter sig...

Idag har jag pluggat lite mer än igår. Jag har gått igenom varje sida av mina renskrifter, läst igenom de handouts på HDAD som jag inte orkade renskriva och gått igenom muskellärahäftet från ettan (ska läsas igenom minst två gånger till idag och imorrn). Ska bläddra igenom Rehabilitering för hund också en vända.

Sen får det nog räcka. Jag ska göra kväll, krypa ner i sängen och se ett avsnitt Glee. Tack och lov är det ett bajstråkigt ämne på radion ikväll, så det är lugnt att missa. HEJA PENSIONÄRSPOÄNG! xD Gungstol <3 Jag har spenderat största delen av dan i den här faktiskt :)

Vi tog faktiskt en paus idag runt 2 och drog bort till badhuset, skaffade kvartalskort och simmade ett tag, drygt 500 meter. Sen gjorde vi några höga knän, och sen slappnade vi av i bubbelbadet. Skööönt. Älskar att simma! Tyvärr är nackdelen med att ha dreadsen att jag måste knyta upp dem på huvudet och kan inte dyka under ytan :/ Fick nackspärr första längderna och var tvungen att knyta upp dem högre upp på huvudet.

Simone kom över med hunden och vi lade om bandaget. Stygnen hade gått upp, och det luktade lite illa, med lite sårvätska över det gamla bandaget, så vi gjorde koksalt och dränkte såret innan vi lät det torka upp och sedan nytt bandage.

Nu ska jag varva ner (för jag är ju så fruktansvärt speedad). Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback