Chill

Idag har varit en rätt skön dag faktiskt. Började 9 med seminariet i bilddiagnostik, och vi fick alla en varsin bild från arkivet. Jag fick bild 7b, säger kanske inte så mycket för dig som inte går i min klass. Det var i alla fall en abdomen, ventrodorsal projektion. Hunden hade fått kontrastvätska, och det var pretty much det enda man såg, förutom pelvis och costae och lite ryggrad. Det var ändå rätt lätt att prata om den även om det kändes som att jag i slutet flummade och sa samma sak fast med andra ord x3 Men klart godkänd, och det känns skönt att lägga bakom sig. Bra att kunna inför framtiden också förstås, inför tentan men även inför jobb såklart. Jag föreställer mig själv tycka om att jobba på röntgen och att eventuellt speciallisera mig lite :)

Efter det cyklade jag bort till Julahuset för att undersöka om det fanns några vita strumpbyxor. Det gjorde det såklart inte. Men det fanns tejp! Så det köpte jag lite, men kommer nog behöva mer, var bara 10 meter, och har redan prövat att linda... (A) Tänker dra upp till Coopen imorrn och kolla dem också, men jag tvekar på det. Har för mig att jag kikade på det sist jag var där. Antagligen får jag be Heléne kolla efter det om hon har tid, eller gå som ett velodrom genom h&m på fredag xD Annars får jag gå barbent! Iofs.. Det kanske finns riktiga lucialinnen istället till ett schysst pris. Varför ska jag jämt krångla till det?

Idag har jag fått svar från FPP och min blivande outfit verkade godkänd, så det är bara att skrida till verket! Även den ska hållas på Berg :) Älskar den där lokalen <3 Det doftar så gott, och den håller redan många bra minnen^^

Nu har jag kikat på Halv 8 hos mig, Bonde söker fru, dessa simultant med Black Adder. Har diskat bort berget så jag har russinfingrar! >_< Mer Black Adder ska det bli nu, och sen kanske jag borde fundera på att plugga lite?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback