Breaking Dawn

Idag är det typ Twiday. Eller förresten det kanske var igår natt? Det var det nog. Herregud. Det är första gången (av fyra iofs) som jag inte ser smygpremiären. Eller vanliga premiären.
Jag funderar på det och tänker att jo men jag vill se den. Meneh... jag vill fortfarande vänta ut värsta fjortissalvan. Kanske om man orkar ta det under veckan uppe i Sthlm.

Idag har vi haft en fyra timmar lång föreläsning om infektionssjukdomar hos häst. Och den här veterinären hade vi förra året också ett par gånger. Hon har en sån där röst som man liksom har hört många kvinnor ha. Den är lite gnällig, väldigt gäll, lite whiskeyskrapig, och man känner att man skulle liksom vilja presentera henne för en bra logoped.
I övrigt var föreläsningen väldigt bra, lagom bra upprepning. Känns som repetition och tentaförberedande vilket är bra. Nu har jag lite koll på vad som kan tänkas dyka upp och vad jag bör fokusera att plugga på.

Har skrivit ner de olika infektionssjukdomarna på hund och katt, och tänkte försöka orka skriva de på häst innan kvällen. Sedan kommer följa parasitologin och endokrinologin. Därefter omvårdnad av de exotiska djuren. Egentligen borde jag göra lite mer på dem eftersom att jag kan minst där. Men äsch, vi får se. He bli som de bli!

Nu tänker jag ringa min mamma för hon är så gullig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback