Working through the knots

Sedan sist har jag varit ute på Värmdö och andats ut.

Jag började med att åka ut onsdag kväll till min käre far, för att spendera torsdagen med att leka djursjukskötare - vilket är det närmaste mitt framtida yrke jag kommer komma den här sommaren.
Jag har fått ge insulin subcutant till hunden som har diagnostiserats med diabetes. Veterinären (som för övrigt är densamme som jag var på intervju hos) ville ha kontroller varannan timme för reglering av insulindos, så jag fick helt enkelt ta urinprov och blodprov med stickpenna i örat ett antal gånger den dagen. Gick bra, förutom att jag en gång råkade sticka mig själv i fingret - igenom hans öra! Förstå vad knasigt det blev - vilket blod skulle på mätaren egentligen? xD Och ibland ville inte mätaren samarbeta, men tillslut tror jag att vi fick kläm på det. Stackars sönderperforerade hund >.<

Efter det har jag varit hos Renée. Har passat hundar på fredagen, och sen på lördagen drog vi faktiskt ut och red över Djuröbron med eskorthjälp från min far med bil bakom. En del är såna jävla idioter och försöker köra om tre hästar och en bil. Men vi klarade oss åt bägge hållen, och jag gick miste om en bröllopskörning uppe vid kyrkan. Men vi är glada över prestationen och jag är superstolt ägare åt Kurredutten <3

Dagen som passerat har jag tagit mig in till min mor igen. Jag har tyvärr varit tvungen att plocka ur mina dreads för den här gången. Känns tomt och lite naket. Det är samtidigt jävligt skönt att kunna dra fingrarna igenom håret och känna hur det fladdrar i vinden..^^
Vi har suttit på en filt vid fältet och lyssnat på musik, blåst såpbubblor och spelat tre i rad.
Vi har gjort marängswiss och sett på Edward Scissorhands. Hur har jag missat att se den tidigare? It's so fluffy I'm going to die!!!
Har nu även sett klart sista avsnittet första säsongen av Glee, och första avsnittet andra säsongen.

Den analkande dagen ska jag renskriva min praktikrapport - nej jag har inte gjort alls mycket på den - och ska även hitta min väg till ett bibliotek och fixa lite källor... Ska hjälpa mamma att hämta mormors bil också, uuuuusch. Muppbil.

Last but not least I just want to say; FUCK YOU. I don't need you, and you're not worth my attention - You sure made that clear yourself.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback