Generalrepetition

Idag har vi haft handledarfritt PBL i etologi. Av alla gånger - denna. Det var lite för flummigt för oss att vara utan handledare tyckte vi, så vi gick runt och frågade alla andra grupper hur de resonerade. Till slut valde vi frågorna typ "vilka beteenden för rädsla har hund/häst? hur hanterar vi det hos djuren/ägarna?". Och förstås lite varför är det viktigt för oss som dss att kunna etologi. Well duh.

Efter det gick vi upp till KTC och jag drog i lite sprutor. Jag har tyckt att jag har fått till det där med bubblor och mängder, men då gick det lite sådär..

Vi gick hem och åt chokladbollar - som vi bakade kl 22.00 igår och såg på The Bourne Identity - och såg vidare på The Bourne Supremacy. Hade velat gå och gymma också, men det var för fint väder (varför sätter man sig då inne och ser på film undrar du då?), och jag började nicka till med huvudet den sista kvarten.

Runt fem cyklade vi upp till KTC igen och jag gjorde alla delmoment ett i taget, på tid. Jag tror det gick bra faktiskt. Jag höll på att faila på i.v. vad gällde uppdragning av rätt mängd läkemedel - och nu ska man ha kanylen på när man knäpper så det inte skvätter överallt. Men det gick bra. Jag tror jag klarade alla galant. Eller ja, godkänt i varje fall, och det är det som är huvudsaken.

Nu till lite kvällsmacka med kokt ägg, och förhoppningsvis kvällens avsnitt av halv 8 hos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback