Tidspessimist

Wow, det har gått länge sen jag skrev sist, har typ inte skrivit på hela veckan. Men jag har helt enkelt inte haft tid eller ork! I måndags jobbade jag med Jennifer, en tjej som inte är så mycket rutin för varken hästar eller arbete generellt. Man måste tala om för henne att göra saker - och då är jag själv inte alltid helt säker på vad vi ska hitta på... Men vi har målade nästan all läkt, och igår drog jag och Martina upp mycket av den. Vi fick ha spikpistol, vilket är jääävligt smuttigt - gick jättefort att få upp.

När vi idag skulle fortsätta, näe då hände det någonting med kompressorn, så det blev inte rätt tryck i den och den sköt bara lösa skott. Micke och hans magiska händer var inte på plats, så jag hämtade spik, hammare och slog i "manuellt", så att säga. Ett tag var det skönt att få banka hårt och maniskt, men mot slutet fick jag ont i handleden... Fick även sågspån i vänster öga, och det stack som fan från innan lunch, till alldeles för en stund sen. Hade tänkt göra lite koksalt och skölja ur, men när jag pratade i telefon och lutade huvudet åt vänster så märkte jag att det helt plötsligt lossnade. Så skönt!

Imorgon fyller lillasyster 17 år : ) Ska hem ganska tidigt, får åka runt 14-15 : )
Får även första lönen första juli, så nu ska jag försöka lösa det här med månadens fakturor med snabblån av mamma så jag kan börja betala tillbaka igen sen.
Det är bara 318kr per dag, det vill säga ca 7000kr i månaden, vilket är mindre än CSN, men samtidigt är det mer än att gå arbetslös.

Ska åka ut till Gräsis på fredag också och jobba på vagnen, så man kanske kan få några körningar i år, har ju verkligen sett fram emot det! Lite mer skrammel i plånkan då också.

Äe fy det är så jävla mycket flugor här, skitäckligt. Myggorna är nästan att föredra alltså, de kryper ju inte omkring på en i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback