Tårtaaa

På midsommar gjorde jag och syster en jordgubbstårta, med grädde, mosad banan och hallonsylt mellan lagren, dekorerade med jordgubbar (såklart) och nyplockade smultron. Pappa och anneli åt en varsin bit av tårtan, resten åt jag och Linnéa. Vi sparade en bit att äta till frukost, men vi hade lika gärna kunnat trycka i oss den och en hel varsin till - utan problem!

Då tyckte jag mig vara relativt nöjd ändå, men nu efter att ha kollat på Extreme Cake Off, och nu Cake Boss - känner jag att näe, det skulle nog vara gott med lite mer tårta ändå... xD Jag är KNÄPP!

Idag har jag jobbat, fått låna Chevan av pappa^^ Det har varit ett jätteunderligt väder, regnat en stund för att nästa sekund vara strålande sol, och sen spöregna igen. Martina hade målat lite av den väggen jag höll på att göra klar, så jag gjorde det allra sista. Även domartornet är färdigt invändigt for now, så jag fick helt enkelt mata på med att måla läkten, under tak.

Nu är det tårt-tv, smultronrån och ett nyfiket sinne över vad det var Elin hade gjort och sagt... Fan att man ska missa sånt då.. xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback