Nasalserosa

Efter Foo Fighters kom jag hem och i säng kvart i två på natten, så då hann jag inte direkt blogga. Efter fyra timmars sömn och en dag med spöregn valde jag och Martina att måla i blivande domartornet i ridhuset. Vid lunch hade hästarna fått spunk så vi tog in dem - det höga blöta gräset gjorde att jag efter att bara ha gått ut till första hagen, blivit blöt så det squishade mellan tårna, hela benen var blöta, och även nederdelen av munkisen, samt kring handlederna.
Det sugiga i den här historien är att vi tog av oss allt blött på lunchen, men jag hade ingenting torrt att ta på sig nästa gång, så det blev ett par torra strumpor och vanliga kängorna för att sedan måla i strumplästen för att slippa få färg på undergroundsen, och helt enkelt ta på sig de kalla blöta kläderna igen.

Som tur var behövde jag bara jobba till halv tre, sen fick jag skjuts till bussen.
Sen onsdags morse har jag haft lite ont i halsen när jag svalt, och torsdag eftermiddag började jag nysa och klia i näsan - och så började förkylningen som en hämnd för metaltowns kalla väder.

När jag kom hem hade Linnea hämtat ut våra kigurumis, vi har haft på oss dem ända sen dess^^
Handling på ICA likväl som dans kring midsommarstången. Om man är rädd för uppmärksamhet är det det sista man ska ta på sig - men kul har vi haft. Vi har även blivit bjudna på jordgubbar när vi gick igenom byn bort till hyllan xD Roligt^^

Nu sitter jag och syrran och ser Tangled, vi ska göra amerikanska pannkakor : ) Men först måste jag till Hemköp och skaffa mig en nässpray till veckan...

Glad Midsommar i efterskott på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback