Liseberg; Nordens största nöje

Igår då, fick jag tillslut lite fart på brudarna och vi röjde upp här i lägenheten. Sen tog vi 11an till Brunnsparken och bytte till 5an mot Torp och klev av utanför Liseberg lagom tills klockan var 13 och öppning.

Det var rätt tjockt med folk utanför och Elin klämde sig fram i kön så vi kom in långt tidigare än vad vi borde ha. Inte för att det gjorde någonting... En entrébiljett och ett åkband senare begav vi oss mot första attraktionen - Flume Ride. Ska man bli blöt så kan man ju lika gärna börja med det, eller? Vi fick alla fem plats i samma stock, och vi blev allmänt dränkta. Det kom en tsunami och sköljde igenom mina kängor så det squishade mellan tårna ett bra tag efteråt... Var fortfarande lite blöt om fötterna när vi kom hem runt midnatt >.<

Sen åkte vi Kållerado, och därefter var jag nöjd med blöta attraktioner och väntade utanför när de skulle åka den igen. Och igen. Och igen.
Sen åkte Elin, Linnéa och tro det eller ej - jag - Europas numera högsta fritt fall på 146m; AtmosFear. OhMajGad vad jag inte trodde det om mig själv, men det var faktiskt jävligt roligt. Jag tror däremot Fritt fall på sina 90m är värre, för den är smalare... Känns liksom vingligare på nåt sätt.

Vi har även åkt Kanonen ett antal gånger, Balder två gånger, Uppswinget, Spinrock, en till snurrgrej vad den nu hette, och lite annat smått och gott. Det är fan så mycket mer väntetid än vad det är åktid, vilket är lite tråkigt.

Jaja, med tio år sen sist så var det ett väl genomfört besök och jag är mycket nöjd. Får inte dröja lika länge tills nästa gång : )

Idag har jag och syster beställt kigurumis trots allt. Vi hittade en annan sida, men det är ungefär 70kr dyrare. Kanske får hålla mig lite längre tills nästa gång. Och det lär inte bli någon piercing den här gången heller. Kanske iofs är lika bra med sol och badsäsongen som kommer nu.

Puss och Kram, nu ska vi försöka hitta på något att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback