Flyttvimmel och Borde-listor

Idag har vi lämnat tillbaka tapetpärmarna och skrivit på kontrakt till lägenheten : )
Har även ringt runt och fixat med comhem och Skara Energi, och Salus är fixat, mycket trådar att hålla koll på, nu är det bara adressändringen kvar! : P

Har gymmat överkropp idag, sen varit på ICA och köpt krossade tomater till blivande linssoppa samt plockat på oss fler banankartonger. Det som är svårt är att bestämma sig för vad man ska packa ner och vad man ska typ packa ner i omgångar? För vissa grejer behövs ju hela tiden medan en del grejer kan åka ner på en gång. Jobbigt det där.

Jag har hittat min gamla "Borde-lista" som jag gjorde för något år sen xD Den ser ut som följer (med kommentarer från idag inom parentes):

MIN LISTA PÅ VAD SOM BORDES:
* Linnéa borde få tatuera sig nu (gäller fortfarande)
* Plötsligt borde det hända mig (gäller definitivt fortfarande)
* Det borde alltid vara det väder jag vill (gäller fortfarande)
* Jag borde få ta studenten tidigare (fick jag aldrig, men nu har jag i alla fall gjort det)
* Jag borde ha körkort (har jag tagit)
* Jag borde få ta med mig Kurt hem (har köpt! : D )
* Gratis jul & påskmust borde vara en mänsklig rättighet! (definitivt)
* Jag borde få en frisk orkidée till mitt rum (inget måste, men en blå vore inte fel)
* Henke borde laga mammas glasögon! (hon har nya nu)
* De nya avsnitten till Pingu (i alla fall vinjetten) borde förbjudas. Detta gäller även de nya Brum-avsnitten. (absolut)
* Lusse- och kanelbullar till frukost varje dag! (varför inte?)
* Fler glada påsar åt folket! (vet inte vad jag menade med det, men låter ju kul!)
* Jag borde färga om håret! (inte riktigt än)
* Mats borde operera bort sin ena dubbelhaka... (asså... xD )
* Jag borde få kissa i trappan //Liny (självklart älskling)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback